Mirall Trencat

de Mercè Rodoreda

Obra de teatre basada en la novel·la Mirall trencat de Mercè Rodoreda, una obra cabdal de la literatura catalana

Sinopsi

Mirall trencat ens explica la història de tres generacions de la família Valldaura – Farriols, habitants d’una torre esplèndida a Sant Gervasi, a la Barcelona d’inici del segle XX.

Durant les tres generacions s’evocaran fragments de vida carregats de multitud de detalls simbòlics que s’aniran recuperant al llarg de l’obra: les flors, les joies, el mirall, la infantesa, el jardí…

A partir d’unes percepcions, sobretot femenines, l’autora donarà sortida als sentiments predominants de l’obra: la tristesa i la por.

L’autora se centra fonamentalment en el món interior dels personatges i narra la novel·la des de dintre, endinsant-se en les emocions i sobretot en la tristesa però sense deixar de banda els temes del fracàs de l’amor a través de relacions extramatrimonials i el pas del temps com a element destructor.

Durada: 70 min + col·loqui

Fitxa Artística

DIRECCIÓ
Xisco Segura

DRAMATÚRGIA
M. Àngels Largo
Xisco Segura

REPARTIMENT
Sílvia Forns
M. Àngels Largo
Eduard Mauri

VESTUARI
Angelita Gil Antonio Largo

ESCENOGRAFIA
Sara Bernardy
Antonio Largo

PROJECCIONS
Miquel Àngel Raiò
Agustí Villaronga
Blai Tomas

AGRAÏMENTS Júlia Segura, Nora Segura, Dídac Oliva, Mar Sifre, Anna Maria Queralt, Jordi Morera, Patxi Pérez, Agustí Villaronga, Blai Tomas, Aula de Teatre de Martorell, Ajuntament de Martorell, l’Enrajolada Casa Museu Santacana, Associació de veïns de Cal Pons de Puig-Reig i Institut del Teatre de Barcelona.

Públic

L’obra s’adreça tant als estudiants de segon de batxillerat, que tenen al seu programa d’estudi la lectura de Mirall Trencat, com al públic en general. Està pensada per:

  • Motivar els alumnes a llegir la lectura prescriptiva Mirall trencat.
  • Apreciar l’obra literària, analitzar-la i comprendre-la.
  • Donar a conèixer el context històric, social i cultural de l’època en què transcorre l’obra i la vida de l’autora.
  • Apropar els alumnes al llenguatge teatral per estimular la seva capacitat d’observació de l’obra i del treball dels actors.

En finalitzar l’obra, els alumnes participen en un col·loqui debat sobre la representació, l’autora i els fets històrics i socials que es descriuen a Mirall trencat.

Crítiques

Este sitio web utiliza cookies para mejorar la experiencia del usuario. Al continuar navegando aceptas su uso. Más información

ACEPTAR
Aviso de cookies